Wednesday 10 December 2014

Review : Dia... Random Guy


REVIEW NOVEL

Writer : Farah Husain

Penerbit : Idea Kreatif

Tajuk : Dia… Random Guy (DRG)
















Rating : 10/10
 
Sharing is caring session J

Salah satu cerita yang saya follow since dalam blog sampai lah keluar novelnya. Dari seorang penulis yang sangat-sangat sempoi dengan ceritanya yang jugak sempoi. Tapi tak tau kenapa cukup melekat dihati saya. Thumbs up Farah Husain!

Mungkin jugak saya seorang yang suka pada hubungan kekeluargaan, persahabatan dan percintaan (lupa sekejap dah ada husband hahahaha)…. sebab tu agaknya DRG dah jadi salah satu novel favorite saya. Dah banyak kali baca tau.

Zariel Amzar @ Amz….. kata Si Alin lelaki ni “Heartless man”, “Si Kejung”….. Tapi yang pasti “Dia…Kami Punya Sexy Goatee”. Take note Farah. Seorang lelaki bekerjaya, cinta pada dia mungkin ditangga yang terakhir. Tapi siapa sangkakan akhirnya Amz tewas pada perasaan sendiri.

Alina Suffiya @ Alin….  Kata Si Amz, Alina ni seorang psiko, gila, impulsive and extremely annoying. Betul ke?

Gadis yang sangat-sangat kelam kabut. Kalau dia nak buat sesuatu main redah je. Tapi siapa tahu kan disebalik wajah yang sentiasa ceria dan tenang itu terselit jugak kisah yang menyayat hati. Apapun pada saya Alin seorang yang tabah walaupun adakalanya mengambil sikap menyendiri bila ada masalah.

Alin ada kata, setakat dapat lelaki macam Zariel Amzar tu kalau buat kita dapat tiket first class to hell buat apa. Macam-macam kan diaorang ni.

 Nak tau berjaya atau tidak Si Amz nak upgrade business class ticket to heaven bersama Alin kena la baca novel ni ye.

Ramai lagi watak dalam novel ni antaranya Si Darling Zafril, Wawa, Zufa, Helena dll.

Anyway….. Congrats Farah Husain untuk naskah ini and luv you J

Ikhlas dari hati,
LH

No comments:

Post a Comment